Informacja zwrotna w ramach CPM


O informacji zwrotnej napisano już wiele. Można więcej. Ale czy trzeba? Czasami warto tylko przypomnieć w żołnierskich słowa, czym powinna być, zwłaszcza w ramach Continuous Performance Management.

Bieżąca informacja zwrotna to kluczowy element Continuous Performance Management (CPM), umożliwiający pracownikom szybkie i efektywne doskonalenie swoich działań. Regularny, konstruktywny feedback pomaga pracownikom lepiej rozumieć swoje mocne strony oraz obszary wymagające poprawy, co prowadzi do ciągłego rozwoju i wzrostu zaangażowania.

Managerze, zrozum jaka jest rola konstruktywnej informacji zwrotnej.

Informacja zwrotna jest fundamentem rozwoju zawodowego pracownika. W pierwszej kolejności powinna wzmacniać pozytywne działania, wspierać i budować zaufanie oraz motywację do pracy. Wskazywanie tego co poprawić jest w tyle. Stanowi wyłącznie tło i przykład zachowania, działania jakiego warto unikać.

Przypominaj sobie od czasu do czasu zasady udzielania bieżącej informacji zwrotnej.

A. Szybkość i regularność - jak najszybciej po zaobserwowaniu zjawiska
B. Konkret - w odniesieniu do faktu, sytuacji
C. Równowaga między pozytywem a negatywem - nic nie jest czarno białe
D. Skupienie na przyszłości (feed forward) - pokaż jak w przyszłości można inaczej podejść do tematu
E. Peronalizacja - dostosuj się do potrzeb pracownika, stylu pracy
F. Unikaj krytyki osoby - odnoś się do efektów pracy i samej pracy, nie oceniaj pracownika, ani jego jako osoby

Stosuj właściwą strukturę informacji zwrotnej. Istnieje wiele modeli informacji zwrotnej. Jednym z nich jest:
Sytuacja - opisz sytuację
Zachowanie - wskaż, które zachowanie można zmodyfikować
Wpływ - przestaw jaki wpływ na innych miało to zachowanie
W przyszłości - zasugeruj inny model zachowania się.

Pamiętaj, aby dobrać właściwą strukturę informacji zwrotnej do sytuacji. W innych naszych artykułach znajdziesz opis innych struktur.

Bądź świadom błędów, które mogą być też twoim udziałem. Każda nawet najlepiej zaplanowania informacja zwrotne może się wymknąć spod kontroli. Jest kilka sytuacji, które sprzyjają temu, że efekt będzie inny od zamierzonego. Nie udzielaj informacji zwrotnej:
A. Gdy ty lub pracownik znajdujecie się w stresowej sytuacji
B. W miejscu publicznym - każdy się zepnie i przyjmie postawę obronną
C. Bez wskazania pozytywów, ignorowanie ich nie służy akceptacji przez pracownika
D. Bez konkretów - brak konkretów to pouczanie i protekcjonalność, nie stanowi to wsparcia