AKADEMIA TRENERA BIZNESU - POZIOM ZAAWANSOWANY - projekt zrealizowany

Celem studiów jest wzmocnienie doświadczonych już trenerów w umiejętności usprawniające im pracę w tym zawodzie. Słuchacze Akademii zostaną wyposażeni w narzędzia, które pozwolą im stawać się jeszcze lepszymi trenerami. Dzięki nim będą odpowiadali na potrzeby zmieniającego się rynku szkoleniowego. Program studiów jest odzwierciedleniem oczekiwań zgłaszanych przez praktykujących trenerów, jednocześnie uwzględnia trendy branży szkoleniowej. Partnerem studiów podyplomowych jest Wyższa Szkoła Humanitas.

Program składa się z wielu modułów.  Część z nich są to moduły podstawowe - obowiązkowe dla wszystkich, pozostałe stanowią ofertę do wyboru. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest profilowanie programu studiów zgodnie z indywidualnymi potrzebami uczestnika.

Jak pracujemy.png
 

ADRESACI:

 

Program został opracowany z myślą o osobach, które posiadają już doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, jednakże potrzebują dodatkowego wzmocnienia. Szczególnie zapraszamy osoby uczestniczące wcześniej w podstawowych Akademiach Trenera, managerów, pracowników HR, którzy już posiadają przynajmniej 80h doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu szkoleń. Zapraszamy wszystkich tych, którzy chcą się wspiąć na szczyt drabiny i przejść ścieżkę od Trenera do Mastera.

Rozwoj i doskonalenie.png
 

ATUTY:

  • Absolwenci poza dyplomem ukończenia studiów otrzymują również Certyfikat ukończenia treningów i szkoleń́ Nesse – firmy z 12-letnim stażem, prowadzącej treningi, szkolenia, projekty badawcze oraz doradcze i wdrożeniowe dla takich branż, jak: automotive, manufacturing, finanse, TSL, IT, farmacja.

  • Wszyscy słuchacze będą mieli możliwość zróżnicowania swoich doświadczeń dzięki kontaktowi z przedstawicielami trenerów z różnych tematów, różnych dziedzin.

  • Uczestnicy studiów stworzą bibliotekę planów szkoleń wraz z narzędziami. Dla najlepszych studentów możliwość odbycia praktyk trenerskich w Nesse (warunkiem jest przejście procesu kwalifikacyjnego).

  • Warsztatowy charakter zajęć, aktywne formy pracy z wykorzystaniem gier i ćwiczeń szkoleniowych, praca zgodnie z cyklem Kolba.

  • Zajęcia prowadzone przez specjalistów trenerów biznesu i coachów z wieloletnim, praktycznym doświadczeniem w pracy z biznesem.

PROGRAM STUDIÓW:

 

I MODUŁ: OD TRENERA DO MASTERA - ROZWÓJ ZAWODOWY TRENERA  40 h 

Zachowanie spójności między rolami trenera, moderatora, mentora, doradcy, coacha:

  • Omówienie ról rozwojowych wady/zalety i wymogi kompetencyjne

  • Obszary stosowania metod rozwojowych w kontekście problemów biznesowych

  • Budowanie uważności na etapie kontaktowania usługi rozwojowej - w jakiej roli występuję

  • Jak zachować higienę pracy w różnych rolach zawodowych - zachowanie spójności

Prawo autorskie i własności intelektualnej w pracy trenera:

  • Rodzaje umów prawa autorskiego

  • Definicja twórcy i dzieła

  • Zakres ochrony (programy, materiały, publikacje, zdjęcia, metodyki, narzędzia)

  • Źródła pozyskiwanych materiałów oraz konsekwencje ich wykorzystywania

  • Rodzaje licencji i zasady korzystania z wolnych zasobów

Zaawansowany trening interpersonalny i intrapsychiczny trenera:

  • Tożsamość i misja trenera - dlaczego jestem trenerem i co daję innym

  • Pogłębianie siebie i świadomości własnych zasobów

  • Naturalne drivery i talenty trenera - w jakim stylu trenerskim najlepiej się sprawdzam

  • Ja w grupie -relacje jakie są i jak je buduję świadomie i podświadomie

  • Rezonowanie konfliktów wewnętrznych na relacje z innymi - jak sobie poradzić

  • Zwiększanie integracji wewnętrznej

 

III MODUŁ: SKRZYNKA NARZĘDZIOWA MASTER TRENERA  56 h

Techniki i narzędzia coachingowe w pracy trenera:

  • Istota coachingu

  • Kiedy korzystać z coachingu a kiedy z innych narzędzi zarządzania i rozwoju?

  • Jak rozpoznawać indywidualne schematy poznawcze i rozwojowe pracownika?

  • Kompetencje i umiejętnośćci coacha

  • Narzędzia coachingowe: rozpoznanie obszaru problemowego, wyznaczanie celów, narzędzia pracy nad barierami, struktury rozmów coachingowych

Coaching zespołowy:

  • Różnica między coachingiem indywidualnym a grupowym

  • Projektowanie procesu szkoleniowego opartego o coaching grupowy

  • Zespół w kryzysie - analiza procesu grupowego z naciskiem na kryzys

  • Dysfunkcje zespołowe i sposoby ich przezwyciężania

Design thinking w pracy trenera - projektowanie innowacyjnych programów szkoleniowych:

  • Etapy design thinking

  • Design thinking jako badanie potrzeb rozwojowych uczestników i organizacji

  • Proces nabywania kompetencji w ramach design thinking - meta proces

Techniki kreatywne - odblokowywanie energii twórczej uczestników:

  • Myślenie konwergencyjne i dywergencyjne

  • Etapy kreatywnego myślenia.

  • Ograniczenia w kreatywnym myśleniu.

  • Autoocenę i samokontrola jako blokery swobodnego myślenia

  • Przełamywanie barier, ograniczeń, schematów.

  • Metody rozwijania kreatywne myślenie w grupie szkoleniowej

  • Praktyczne metody i techniki pobudzania kreatywności.

  • Baza technik kreatywnych

Drama i techniki improwizacji w radzeniu sobie z głęboką zmianą oraz pojawiającymi się potrzebami w trakcie procesu szkoleniowego

  • Drama jako technika - zasady konstrukcji dramy

  • Zasady budowania zaufania

  • Praktykowanie spontaniczności

  • Jak uczyć sztuki słuchania i obserwowania

  • Drama a ujawnianie ukrywanych emocji i ukrytych postaw

  • Wyprowadzanie grupy z emocji po dramie

Metodologia tworzenia zaawansowanych i nieszablonowych gier, symulacji i narzędzi szkoleniowych

  • Kiedy korzystać z gier szkoleniowych na etapie zmiany oraz nabywania kompetencji

  • Kluczowe umiejętności trenera do prowadzenia gry szkoleniowej

  • Mechanika gry, procesy grupowe a tworzenie fabuły

  • Zarządzanie czasem i rolami w grze

  • Zasady zarządzania konfliktem w grze

  • Uwiarygodnianie gry - kluczowe omówienie

II MODUŁ: WSPÓŁCZESNA PSYCHOLOGIA I BADANIA WSPIERAJĄCE PRACĘ TRENERA BIZNESU  32 h

Heurystyki i skrzywienia poznawcze - jak sobie radzić z pułapkami myślenia na sali szkoleniowej u siebie i uczestników:

  • Najczęstsze błędy poznawcze w procesie uczenia się i w zmianie

  • Jak obserwować i diagnozować skrzywienia poznawcze

  • Radzenie sobie z emocjami w wyniku błędów poznawczych

  • Projektowanie procesu szkoleniowego z uwzględnieniem heurystyk

Metody i techniki inicjowania oraz wspierania trwałych zmian w zrachowaniach uczestników zarządzanie zmianą osobistą:

  • Teoria zmiany społecznej, organizacyjnej, osobistej

  • Metody radzenia sobie z oporem wobec zmiany

  • Praca nad zmianą perspektywy

  • Rola motywacji i wartości w zarządzaniu zmianą

  • Rozpoznanie „oprogramowania motywacyjnego” uczestników i dostarczanie wartości uczestnikom szkoleń

 

IV MODUŁ: TRENER ON-LINE  16 h 

Metodologia budowania kursów on-line, zasady prowadzenia zdalnego nauczania

  • Rola technologii w zdalnym nauczaniu, jak przygotować się technicznie

  • Zasady budowania kursów e-learingowych

  • Zasady konstruowania dobrych webinariów

  • Ustalanie celów szkoleń on-line

  • Budowanie i monitorowanie zaangażowania uczestników

  • Zbieranie ciągłego feed back od uczestników

  • Cykl Kolba w szkoleniach on-line

  • Motywacja dorosłych do uczenia się on-line

Narzędzia trenera on-line, zastosowanie technologii do nauczania

  • Platformy LMS, zastosowanie

  • Oprogramowanie do tworzenia content’u szkoleniowego
    bazy i stocki

  • Aplikacje graficzne wspierające tworzenie treści

  • Aplikacje zwiększające interaktywność zajęć on-line

  • Aplikacje weryfikacji wiedzy

  • Narzędzia prowadzenia warsztatów on-line

Nowa rola myślenia wizualnego w prowadzeniu zajęć on-line

  • Teoria myślenia wizualnego - jak mózg pracuje z obrazem

  • Podstawowe techniki rysunkowe i piśmiennicze

  • Rysowanie slajdów/ flipchartów

  • Teoria koloru w nauczaniu

  • Gospodarka przestrzenna w myśleniu wizualnym

  • Narzędzia myślenia wizualnego

  • Podwójne kodowanie

V MODUŁ: TRENER JAKO PORYWAJĄCY MÓWCA MOTYWACYJNY, CZYLI JAK ZAPRZĘGNĄĆ DOBRĄ HISTORIĘ I METAFORĘ DO ROZWOJU UCZESTNIKÓW 16 h

 Trening ciała, trening głosu w pracy mówcy

  • Mowa ciała przed kamerą

  • Mowa ciała podczas wystąpień przed dużymi grupami

  • Gestykulacja

  • Mowa ciała a czytanie emocji

  • Zasady poprawnej emisji głosu

  • Narząd mowy i jego działanie

  • Prawidłowe oddychanie i praca przeponą

  • Fonacja, artykulacja i dykcja

 Storytelling, jak dobrze konstruować i opowiadać porywające historie

  • Konstruowanie dobrej fabuły - schematy, struktura, piramida Freytaga

  • Rola bohatera w opowieści, archetypy

  • Wplatanie konfliktu i dramy w opowieści

  • Wiarygodność opowieści, czyli jak ważne jest źródło

  • Budowanie napięcia

  • Sedno, puenta - zasady odkrywania kart w opowieści

 

VII MODUŁ: ETIUDY TRENERSKIE  16 h 

VI MODUŁ: SZKOLENIA BIZNESOWE WSPIERAJĄCE STRATEGIĘ (NEGOCJOWANIE CELÓW SZKOLENIOWYCH, ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W ORGANIZACJI) 8h

Skuteczne kaskadowanie celów strategicznych na cele szkoleniowe

  • Operacjonalizacja celów szkoleniowych

  • Jak prezentować i opowiadać o celach i rezultatach szkoleń

  • Niekonwencjonalne metody szkoleniowe (VR, Escape room, mikroszkolenia, sesje interaktywne, spektakl)

  • Negocjowanie szkoleń i programów rozwojowych z sponsorami, czyli jak mówić językiem biznesu

  • Etapy zmiany organizacyjnej a otwartość na szkolenia

 
kompetencje.png
 

ABSOLWENT STUDIÓW:

  • Pozna i nauczy się pracować schematami poznawczymi w procesie szkoleniowym,

  • Nauczy się zarządzić zmianą osobistą uczestników oraz zmianą organizacyjną,

  • Będzie potrafił posługiwać się nowoczesnymi narzędziami pracy trenera,

  • Rozszerzy swoje portfolio narzędzi trenerskich,

  • Nauczy się jak spójnie i równolegle pracować różnymi technikami trenerskimi,

  • Pogłębi swoją wiedzę na temat prawa autorskiego w pracy trenera.

programy szkoleniowe.png
 

METODY PRACY:

  • Trening interpersonalny,

  • Etiudy trenerskie,

  • Gry i ćwiczenia szkoleniowe,

  • Case study,

  • AC/DC,

  • Odgrywanie ró,l

  • Myślenie wizualne,

  • Puzzle,

  • Techniki twórczego myślenia,

  • Autotesty,

  • Mini-wykłady/prezentacje,

  • Multimedia.

OPIEKA MERYTORYCZNA:

 
c3c2b20d-e1e3-4945-8ab0-ae2ce72c571f.jpg

Anna Wodyńska - Dyrektor Merytoryczny Nesse, Trener, Coach

  • Od 12 lat współtworzy NESSE.

  • Ma za sobą ponad: 2500 dni szkoleniowych, 1500 godzin coachingu i doradztwa.

  • Specjalizacja: szkolenia podnoszące efektywność wyższej kadry managerskiej. Autorka Akademii Leadera nagrodzonej za innowacyjność tytułem Merit Award.

  • Od 25 lat pasjonatka wspinaczki sportowej, to dla niej więcej niż tylko sport - to ludzie i przekraczanie granic własnych możliwości.

  • Pracuje z największymi międzynarodowymi koncernami z wielu branż.

 
4.png

Przemysław Paszcza - Trener Biznesu, Coach

  • Doświadczony manager, trener biznesu i coach. Specjalizuje się w szkoleniach dla managerów, prowadzi również warsztaty Train the Trainers.

  • Ma na koncie wiele sukcesów w opracowywaniu, a następnie wdrażaniu innowacyjnych programów rozwojowych, mających na celu zwiększenie rentowności przedsiębiorstw.

  • Legitymuje się certyfikatem „The Practitioner Coach Diploma” Noble Manhattan.

  • Pracował z największymi koncernami międzynarodowymi z wielu różnych branż.