
AKADEMIA TRENERA BIZNESU - POZIOM ZAAWANSOWANY - projekt zrealizowany
Celem studiów jest wzmocnienie doświadczonych już trenerów w umiejętności usprawniające im pracę w tym zawodzie. Słuchacze Akademii zostaną wyposażeni w narzędzia, które pozwolą im stawać się jeszcze lepszymi trenerami. Dzięki nim będą odpowiadali na potrzeby zmieniającego się rynku szkoleniowego. Program studiów jest odzwierciedleniem oczekiwań zgłaszanych przez praktykujących trenerów, jednocześnie uwzględnia trendy branży szkoleniowej. Partnerem studiów podyplomowych jest Wyższa Szkoła Humanitas.
Program składa się z wielu modułów. Część z nich są to moduły podstawowe - obowiązkowe dla wszystkich, pozostałe stanowią ofertę do wyboru. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest profilowanie programu studiów zgodnie z indywidualnymi potrzebami uczestnika.
ADRESACI:
Program został opracowany z myślą o osobach, które posiadają już doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, jednakże potrzebują dodatkowego wzmocnienia. Szczególnie zapraszamy osoby uczestniczące wcześniej w podstawowych Akademiach Trenera, managerów, pracowników HR, którzy już posiadają przynajmniej 80h doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu szkoleń. Zapraszamy wszystkich tych, którzy chcą się wspiąć na szczyt drabiny i przejść ścieżkę od Trenera do Mastera.
ATUTY:
Absolwenci poza dyplomem ukończenia studiów otrzymują również Certyfikat ukończenia treningów i szkoleń́ Nesse – firmy z 12-letnim stażem, prowadzącej treningi, szkolenia, projekty badawcze oraz doradcze i wdrożeniowe dla takich branż, jak: automotive, manufacturing, finanse, TSL, IT, farmacja.
Wszyscy słuchacze będą mieli możliwość zróżnicowania swoich doświadczeń dzięki kontaktowi z przedstawicielami trenerów z różnych tematów, różnych dziedzin.
Uczestnicy studiów stworzą bibliotekę planów szkoleń wraz z narzędziami. Dla najlepszych studentów możliwość odbycia praktyk trenerskich w Nesse (warunkiem jest przejście procesu kwalifikacyjnego).
Warsztatowy charakter zajęć, aktywne formy pracy z wykorzystaniem gier i ćwiczeń szkoleniowych, praca zgodnie z cyklem Kolba.
Zajęcia prowadzone przez specjalistów trenerów biznesu i coachów z wieloletnim, praktycznym doświadczeniem w pracy z biznesem.
PROGRAM STUDIÓW:
I MODUŁ: OD TRENERA DO MASTERA - ROZWÓJ ZAWODOWY TRENERA 40 h
Zachowanie spójności między rolami trenera, moderatora, mentora, doradcy, coacha:
Omówienie ról rozwojowych wady/zalety i wymogi kompetencyjne
Obszary stosowania metod rozwojowych w kontekście problemów biznesowych
Budowanie uważności na etapie kontaktowania usługi rozwojowej - w jakiej roli występuję
Jak zachować higienę pracy w różnych rolach zawodowych - zachowanie spójności
Prawo autorskie i własności intelektualnej w pracy trenera:
Rodzaje umów prawa autorskiego
Definicja twórcy i dzieła
Zakres ochrony (programy, materiały, publikacje, zdjęcia, metodyki, narzędzia)
Źródła pozyskiwanych materiałów oraz konsekwencje ich wykorzystywania
Rodzaje licencji i zasady korzystania z wolnych zasobów
Zaawansowany trening interpersonalny i intrapsychiczny trenera:
Tożsamość i misja trenera - dlaczego jestem trenerem i co daję innym
Pogłębianie siebie i świadomości własnych zasobów
Naturalne drivery i talenty trenera - w jakim stylu trenerskim najlepiej się sprawdzam
Ja w grupie -relacje jakie są i jak je buduję świadomie i podświadomie
Rezonowanie konfliktów wewnętrznych na relacje z innymi - jak sobie poradzić
Zwiększanie integracji wewnętrznej
III MODUŁ: SKRZYNKA NARZĘDZIOWA MASTER TRENERA 56 h
Techniki i narzędzia coachingowe w pracy trenera:
Istota coachingu
Kiedy korzystać z coachingu a kiedy z innych narzędzi zarządzania i rozwoju?
Jak rozpoznawać indywidualne schematy poznawcze i rozwojowe pracownika?
Kompetencje i umiejętnośćci coacha
Narzędzia coachingowe: rozpoznanie obszaru problemowego, wyznaczanie celów, narzędzia pracy nad barierami, struktury rozmów coachingowych
Coaching zespołowy:
Różnica między coachingiem indywidualnym a grupowym
Projektowanie procesu szkoleniowego opartego o coaching grupowy
Zespół w kryzysie - analiza procesu grupowego z naciskiem na kryzys
Dysfunkcje zespołowe i sposoby ich przezwyciężania
Design thinking w pracy trenera - projektowanie innowacyjnych programów szkoleniowych:
Etapy design thinking
Design thinking jako badanie potrzeb rozwojowych uczestników i organizacji
Proces nabywania kompetencji w ramach design thinking - meta proces
Techniki kreatywne - odblokowywanie energii twórczej uczestników:
Myślenie konwergencyjne i dywergencyjne
Etapy kreatywnego myślenia.
Ograniczenia w kreatywnym myśleniu.
Autoocenę i samokontrola jako blokery swobodnego myślenia
Przełamywanie barier, ograniczeń, schematów.
Metody rozwijania kreatywne myślenie w grupie szkoleniowej
Praktyczne metody i techniki pobudzania kreatywności.
Baza technik kreatywnych
Drama i techniki improwizacji w radzeniu sobie z głęboką zmianą oraz pojawiającymi się potrzebami w trakcie procesu szkoleniowego
Drama jako technika - zasady konstrukcji dramy
Zasady budowania zaufania
Praktykowanie spontaniczności
Jak uczyć sztuki słuchania i obserwowania
Drama a ujawnianie ukrywanych emocji i ukrytych postaw
Wyprowadzanie grupy z emocji po dramie
Metodologia tworzenia zaawansowanych i nieszablonowych gier, symulacji i narzędzi szkoleniowych
Kiedy korzystać z gier szkoleniowych na etapie zmiany oraz nabywania kompetencji
Kluczowe umiejętności trenera do prowadzenia gry szkoleniowej
Mechanika gry, procesy grupowe a tworzenie fabuły
Zarządzanie czasem i rolami w grze
Zasady zarządzania konfliktem w grze
Uwiarygodnianie gry - kluczowe omówienie
II MODUŁ: WSPÓŁCZESNA PSYCHOLOGIA I BADANIA WSPIERAJĄCE PRACĘ TRENERA BIZNESU 32 h
Heurystyki i skrzywienia poznawcze - jak sobie radzić z pułapkami myślenia na sali szkoleniowej u siebie i uczestników:
Najczęstsze błędy poznawcze w procesie uczenia się i w zmianie
Jak obserwować i diagnozować skrzywienia poznawcze
Radzenie sobie z emocjami w wyniku błędów poznawczych
Projektowanie procesu szkoleniowego z uwzględnieniem heurystyk
Metody i techniki inicjowania oraz wspierania trwałych zmian w zrachowaniach uczestników zarządzanie zmianą osobistą:
Teoria zmiany społecznej, organizacyjnej, osobistej
Metody radzenia sobie z oporem wobec zmiany
Praca nad zmianą perspektywy
Rola motywacji i wartości w zarządzaniu zmianą
Rozpoznanie „oprogramowania motywacyjnego” uczestników i dostarczanie wartości uczestnikom szkoleń
IV MODUŁ: TRENER ON-LINE 16 h
Metodologia budowania kursów on-line, zasady prowadzenia zdalnego nauczania
Rola technologii w zdalnym nauczaniu, jak przygotować się technicznie
Zasady budowania kursów e-learingowych
Zasady konstruowania dobrych webinariów
Ustalanie celów szkoleń on-line
Budowanie i monitorowanie zaangażowania uczestników
Zbieranie ciągłego feed back od uczestników
Cykl Kolba w szkoleniach on-line
Motywacja dorosłych do uczenia się on-line
Narzędzia trenera on-line, zastosowanie technologii do nauczania
Platformy LMS, zastosowanie
Oprogramowanie do tworzenia content’u szkoleniowego
bazy i stockiAplikacje graficzne wspierające tworzenie treści
Aplikacje zwiększające interaktywność zajęć on-line
Aplikacje weryfikacji wiedzy
Narzędzia prowadzenia warsztatów on-line
Nowa rola myślenia wizualnego w prowadzeniu zajęć on-line
Teoria myślenia wizualnego - jak mózg pracuje z obrazem
Podstawowe techniki rysunkowe i piśmiennicze
Rysowanie slajdów/ flipchartów
Teoria koloru w nauczaniu
Gospodarka przestrzenna w myśleniu wizualnym
Narzędzia myślenia wizualnego
Podwójne kodowanie
V MODUŁ: TRENER JAKO PORYWAJĄCY MÓWCA MOTYWACYJNY, CZYLI JAK ZAPRZĘGNĄĆ DOBRĄ HISTORIĘ I METAFORĘ DO ROZWOJU UCZESTNIKÓW 16 h
Trening ciała, trening głosu w pracy mówcy
Mowa ciała przed kamerą
Mowa ciała podczas wystąpień przed dużymi grupami
Gestykulacja
Mowa ciała a czytanie emocji
Zasady poprawnej emisji głosu
Narząd mowy i jego działanie
Prawidłowe oddychanie i praca przeponą
Fonacja, artykulacja i dykcja
Storytelling, jak dobrze konstruować i opowiadać porywające historie
Konstruowanie dobrej fabuły - schematy, struktura, piramida Freytaga
Rola bohatera w opowieści, archetypy
Wplatanie konfliktu i dramy w opowieści
Wiarygodność opowieści, czyli jak ważne jest źródło
Budowanie napięcia
Sedno, puenta - zasady odkrywania kart w opowieści
VII MODUŁ: ETIUDY TRENERSKIE 16 h
VI MODUŁ: SZKOLENIA BIZNESOWE WSPIERAJĄCE STRATEGIĘ (NEGOCJOWANIE CELÓW SZKOLENIOWYCH, ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W ORGANIZACJI) 8h
Skuteczne kaskadowanie celów strategicznych na cele szkoleniowe
Operacjonalizacja celów szkoleniowych
Jak prezentować i opowiadać o celach i rezultatach szkoleń
Niekonwencjonalne metody szkoleniowe (VR, Escape room, mikroszkolenia, sesje interaktywne, spektakl)
Negocjowanie szkoleń i programów rozwojowych z sponsorami, czyli jak mówić językiem biznesu
Etapy zmiany organizacyjnej a otwartość na szkolenia

ABSOLWENT STUDIÓW:
Pozna i nauczy się pracować schematami poznawczymi w procesie szkoleniowym,
Nauczy się zarządzić zmianą osobistą uczestników oraz zmianą organizacyjną,
Będzie potrafił posługiwać się nowoczesnymi narzędziami pracy trenera,
Rozszerzy swoje portfolio narzędzi trenerskich,
Nauczy się jak spójnie i równolegle pracować różnymi technikami trenerskimi,
Pogłębi swoją wiedzę na temat prawa autorskiego w pracy trenera.
METODY PRACY:
Trening interpersonalny,
Etiudy trenerskie,
Gry i ćwiczenia szkoleniowe,
Case study,
AC/DC,
Odgrywanie ró,l
Myślenie wizualne,
Puzzle,
Techniki twórczego myślenia,
Autotesty,
Mini-wykłady/prezentacje,
Multimedia.
OPIEKA MERYTORYCZNA:
Anna Wodyńska - Dyrektor Merytoryczny Nesse, Trener, Coach
Od 12 lat współtworzy NESSE.
Ma za sobą ponad: 2500 dni szkoleniowych, 1500 godzin coachingu i doradztwa.
Specjalizacja: szkolenia podnoszące efektywność wyższej kadry managerskiej. Autorka Akademii Leadera nagrodzonej za innowacyjność tytułem Merit Award.
Od 25 lat pasjonatka wspinaczki sportowej, to dla niej więcej niż tylko sport - to ludzie i przekraczanie granic własnych możliwości.
Pracuje z największymi międzynarodowymi koncernami z wielu branż.
Przemysław Paszcza - Trener Biznesu, Coach
Doświadczony manager, trener biznesu i coach. Specjalizuje się w szkoleniach dla managerów, prowadzi również warsztaty Train the Trainers.
Ma na koncie wiele sukcesów w opracowywaniu, a następnie wdrażaniu innowacyjnych programów rozwojowych, mających na celu zwiększenie rentowności przedsiębiorstw.
Legitymuje się certyfikatem „The Practitioner Coach Diploma” Noble Manhattan.
Pracował z największymi koncernami międzynarodowymi z wielu różnych branż.