AKADEMIA TRENERA BIZNESU - POZIOM PODSTAWOWY - projekt zrealizowany

Celem studiów jest przygotowanie uczestników do wyzwań, jakie niesie ze sobą rola Trenera Biznesu. Słuchacze Akademii zostaną wyposażeni w praktyczne i merytoryczne umiejętności, które pozwolą im samodzielnie zaprojektować, poprowadzić szkolenie i dokonać jego ewaluacji. W oparciu o lata doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, stworzyliśmy program oparty na przykładach z życia wziętych, realizowany w formie warsztatowej, dzięki czemu uczestnicy oprócz wiedzy zdobędą umiejętności. Partnerem studiów podyplomowych jest Wyższa Szkoła Humanitas.

Jak pracujemy.png
 
 

ADRESACI:


Do udziału w Akademii Trenera zachęcamy wszystkich, którzy podejmują lub chcą̨ podjąć́ wyzwanie pracy z grupą.

Zapraszamy:

  • Trenerów wewnętrznych,

  • Managerów,

  • Nauczycieli,

  • Osoby zainteresowane pracą w tym zawodzie,

  • Studentów, którzy chcą̨ rozwijać́ umiejętności trenerskie

  • Wszystkich, którzy na co dzień zajmują̨ się prowadzeniem polityki szkoleniowej w organizacjach.

Każdy będzie mógł rozwinąć́ siebie w roli Trenera, świadomie doskonalić́ swój warsztat pracy, znaleźć́ inspiracje i poznać́ nowe trendy w zakresie szkoleń́ i rozwoju. Uczestnikom zapewnimy bezpieczne warunki do nauki i stawiania pierwszych i kolejnych kroków w zawodzie Trenera. Podzielimy się̨ naszą wiedzą i doświadczeniem.

Rozwoj i doskonalenie.png
 
 

ATUTY:


  • Absolwenci poza dyplomem ukończenia studiów otrzymują̨ również Certyfikat ukończenia treningów i szkoleń́ Nesse – firmy z 12-letnim stażem, prowadzącej treningi, szkolenia, projekty badawcze oraz doradcze i wdrożeniowe dla takich branż̇, jak: automotive, manufacturing, finanse, TSL, IT, farmacja.

  • Uczestnicy studiów stworzą bibliotekę planów szkoleń wraz z narzędziami. Dla najlepszych studentów możliwość́ odbycia praktyk trenerskich w Nesse (warunkiem jest przejście procesu kwalifikacyjnego).

  • Program studiów spełnia kryteria Polskiego Towarzystwa Psychologicznego – absolwent studiów będzie mógł się ubiegać o rekomendację trenerską.

  • Warsztatowy charakter zajęć, aktywne formy pracy z wykorzystaniem gier i ćwiczeń szkoleniowych, praca zgodnie z cyklem Kolba.

  • Zajęcia prowadzone przez specjalistów trenerów biznesu i coachów z wieloletnim, praktycznym doświadczeniem w pracy z biznesem.

PROGRAM STUDIÓW:

 

I MODUŁ : KOMPETENCJE MIĘKKIE W PRACY TRENERA - KOMUNIKOWANIE I UMIEJĘTNOŚCI PREZENTACJI 32 h

  • Zasady prawidłowej komunikacji

  • Szumy komunikacyjne podczas szkolenia

  • Rola kontraktu szkoleniowego

  • Formułowanie precyzyjnych komunikatów

  • Zapobieganie nieporozumieniom

  • Zadawanie pytań zachęcających uczestników do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami

  • Jasne formułowanie i przekazywanie instrukcji szkoleniowych.

  • Zasady udzielania informacji zwrotnej

  • Informacja zwrotna a krytyka

  • Informacja zwrotna w pracy trenera, kiedy i jak ją stosować

  • Zasady prawidłowej prezentacji

  • Przekazywanie skomplikowanych zagadnień w prosty sposób

  • Prezentacje i ich rodzaje

  • Metody angażowania uczestników

  • Błędy w prezentacjach - czyli czego trener powinien się wystrzegać


III MODUŁ: PROCES GRUPOWY I OPÓR 24 h

  • Dynamika rozwoju i pracy grupy - proces grupowy

  • Identyfikacja faz procesu grupowego

  • Zadania trenera w poszczególnych fazach procesu grupowego

  • Wykorzystanie procesu grupowego do efektywnej realizacji zajęć

  • Praca na procesie i na strukturze

  • Nabycie wiedzy dotyczącej znaczenia dynamiki grupowej oraz umiejętności wykorzystywania dynamiki grupy w celu realizacji celów i zadań warsztatu/szkolenia

    Role grupowe i wykorzystywania ich do realizacji zadań i celów szkolenia oraz do kontroli dynamiki grupy

  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami

  • Rodzaje trudnych sytuacji w pracy trenera

  • Metody radzenia sobie z zaistniałymi problemami

  • Najczęstsze błędy popełniane przez trenerów


II MODUŁ: TRENING INTERPERSONALNY 40 h

  • Integracja z grupą warsztatową

  • Doświadczenie procesu grupowego

  • Doświadczenie i nazwanie emocji w relacjach z innymi ludźmi

  • Określenie źródeł emocji pozytywnych i negatywnych

  • Określenie własnych granic psychologicznych

  • Budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie

  • Otrzymanie informacji zwrotnych na temat własnej osoby, porównanie tożsamości własnej z odbiorem przez innych ludzi


 

IV MODUŁ: PSYCHOSPOŁECZNE ASPEKTY UCZENIA DOROSŁYCH 8h

  • Specyfika nauczania osób dorosłych

  • Motywacja osób dorosłych do nauki

  • Czynniki zwiększające skuteczność nauczania osób dorosłych

  • Najczęstsze błędy w uczeniu osób dorosłych


V MODUŁ: PROCES SZKOLEŃ, PLANOWANIE, ANALIZA POTRZEB I EWALUACJA 32 h


Analiza potrzeb szkoleniowych

  • Współpraca z działem HR oraz menedżerami liniowymi

  • Wykorzystanie ocen pracowniczych, badań satysfakcji, wyników AC/DC, wywiadów indywidualnych w analizie potrzeb szkoleniowych

  • Dobór odpowiednich narzędzi szkoleniowych

Wielopoziomowe planowanie procesu szkoleniowego

  • Definiowanie celów szkolenia

  • Zasady projektowania szkolenia

  • Tworzenie konstrukcji warsztatu

  • Dobór treści do założonego celu

  • Budowa logicznej struktury ściśle związanej z realizowanymi celami

Ewaluacja szkolenia

  • Kiedy należy przeprowadzić taka ewaluację szkoleń?

  • Metody i instrumenty ewaluacji szkoleń

  • Proces badania efektywności szkoleń



VII MODUŁ: ROZWÓJ OSOBISTY TRENERA 16H

  • Własny styl pracy trenera

  • Etyka pracy trenera

  • Odkrywanie i rozwój indywidualnych kompetencji społecznych Trenera.

  • Asertywna postawa Trenera

  • Radzenie sobie z tremą

  • Budowanie autorytetu trenera

  • Określenie ograniczających przekonań i wypracowanie skutecznych sposobów radzenia sobie z nimi

  • Poznanie własnego sabotażysty i wypracowanie sposobów jego poskromienia

  • Określenie własnej misji i wizji życiowej

  • Tworzenie planu rozwoju własnego potencjału

VI MODUŁ: NOWOCZESNE NARZĘDZIA PRACY TRENERA 16 h

  • Energizery i lodołamacze

  • Gry szkoleniowe

  • Gry planszowe

  • Case study, ćwiczenia i symulacje

  • Gry wirtualne, filmy, webquesty

  • Zadania do pracy własnej i refleksji

  • Testy, quizy i ankiety

  • Narzędzia pracy zdalnej



 

 VIII PRZYGOTOWANIE ETIUD I ETIUDY TRENERSKIE  52 H



kompetencje.png
 
 

ABSOLWENT STUDIÓW:


  • Uporządkuje swoją wiedzę dotyczącą grupowego procesu nauki,

  • Nauczy się̨ przygotowywania szkoleń́ - badania potrzeba szkoleniowych, kontraktowania, projektowania szkoleń́ i ich ewaluacji,

  • Zdiagnozuje własne umiejętności autoprezentacyjne i pozna sposoby budowania relacji z uczestnikami,

  • Pozna i przećwiczy techniki pracy grupowej (AI, facylitacja, myślenie wizualne),

  • Pozna sposoby diagnozowania oporu grupy i radzenia sobie z nim,

  • Nauczy się świadomie i skutecznie oddziaływać na grupę.

programy szkoleniowe.png
 
 

METODY PRACY:



  • Trening interpersonalny,

  • Etiudy trenerskie,

  • Gry i ćwiczenia szkoleniowe,

  • Case study,

  • AC/DC,

  • Odgrywanie ról,

  • Myślenie wizualne,

  • Puzzle,

  • Techniki twórczego myślenia,

  • Autotesty,

  • Mini-wykłady/prezentacje,

  • Multimedia.

OPIEKA MERYTORYCZNA:

 
 
zdjęcia do sylwetek-9.png

Adam Kołodziej - Trener Biznesu, Coach

  • Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji i przywództwa, zwłaszcza w firmach produkcyjnych.

  • Działa i szkoli zgodnie z metodologią PRINCE2, AgilePM (Agile Project Management), AgileBA (Agile Business Analyst), MoP (Management of Portfolios).

  • Pracuje również w oparciu o trening w miejscu pracy (OJT).

  • Prowadzi projekty doradczych z zakresu: Assessment Centre, Development Centre, ocena 360 stopni.

  • Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor artykułów naukowych. Doktorant Uniwersytetu Jagiellońskiego.

  • Pracował z największymi koncernami międzynarodowymi z wielu różnych branż.

 
6.png

Michał Kurdziej - Trener Biznesu, Coach

  • Doświadczony trener biznesu, psycholog i konsultant z 20-to letnim stażem. Wspomaga managerów w doskonaleniu kompetencji przywódczych.

  • Posiada doświadczenie w branżach: produkcyjnej, usługowej, opieki zdrowotnej, budowlanej.

  • Absolwent Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i Uniwersytetu Ekonomicznego.

  • Realizuje projekty prospołeczne i współpracuje z organizacjami pozarządowymi, uczestnicząc w projektach służących rozwiązywaniu problemów interpersonalnych i intrapsychicznych.

  • Pracował z największymi koncernami międzynarodowymi z wielu różnych branż.