
AKADEMIA TRENERA BIZNESU - POZIOM PODSTAWOWY - projekt zrealizowany
Celem studiów jest przygotowanie uczestników do wyzwań, jakie niesie ze sobą rola Trenera Biznesu. Słuchacze Akademii zostaną wyposażeni w praktyczne i merytoryczne umiejętności, które pozwolą im samodzielnie zaprojektować, poprowadzić szkolenie i dokonać jego ewaluacji. W oparciu o lata doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, stworzyliśmy program oparty na przykładach z życia wziętych, realizowany w formie warsztatowej, dzięki czemu uczestnicy oprócz wiedzy zdobędą umiejętności. Partnerem studiów podyplomowych jest Wyższa Szkoła Humanitas.
ADRESACI:
Do udziału w Akademii Trenera zachęcamy wszystkich, którzy podejmują lub chcą̨ podjąć́ wyzwanie pracy z grupą.
Zapraszamy:
Trenerów wewnętrznych,
Managerów,
Nauczycieli,
Osoby zainteresowane pracą w tym zawodzie,
Studentów, którzy chcą̨ rozwijać́ umiejętności trenerskie
Wszystkich, którzy na co dzień zajmują̨ się prowadzeniem polityki szkoleniowej w organizacjach.
Każdy będzie mógł rozwinąć́ siebie w roli Trenera, świadomie doskonalić́ swój warsztat pracy, znaleźć́ inspiracje i poznać́ nowe trendy w zakresie szkoleń́ i rozwoju. Uczestnikom zapewnimy bezpieczne warunki do nauki i stawiania pierwszych i kolejnych kroków w zawodzie Trenera. Podzielimy się̨ naszą wiedzą i doświadczeniem.
ATUTY:
Absolwenci poza dyplomem ukończenia studiów otrzymują̨ również Certyfikat ukończenia treningów i szkoleń́ Nesse – firmy z 12-letnim stażem, prowadzącej treningi, szkolenia, projekty badawcze oraz doradcze i wdrożeniowe dla takich branż̇, jak: automotive, manufacturing, finanse, TSL, IT, farmacja.
Uczestnicy studiów stworzą bibliotekę planów szkoleń wraz z narzędziami. Dla najlepszych studentów możliwość́ odbycia praktyk trenerskich w Nesse (warunkiem jest przejście procesu kwalifikacyjnego).
Program studiów spełnia kryteria Polskiego Towarzystwa Psychologicznego – absolwent studiów będzie mógł się ubiegać o rekomendację trenerską.
Warsztatowy charakter zajęć, aktywne formy pracy z wykorzystaniem gier i ćwiczeń szkoleniowych, praca zgodnie z cyklem Kolba.
Zajęcia prowadzone przez specjalistów trenerów biznesu i coachów z wieloletnim, praktycznym doświadczeniem w pracy z biznesem.
PROGRAM STUDIÓW:
I MODUŁ : KOMPETENCJE MIĘKKIE W PRACY TRENERA - KOMUNIKOWANIE I UMIEJĘTNOŚCI PREZENTACJI 32 h
Zasady prawidłowej komunikacji
Szumy komunikacyjne podczas szkolenia
Rola kontraktu szkoleniowego
Formułowanie precyzyjnych komunikatów
Zapobieganie nieporozumieniom
Zadawanie pytań zachęcających uczestników do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami
Jasne formułowanie i przekazywanie instrukcji szkoleniowych.
Zasady udzielania informacji zwrotnej
Informacja zwrotna a krytyka
Informacja zwrotna w pracy trenera, kiedy i jak ją stosować
Zasady prawidłowej prezentacji
Przekazywanie skomplikowanych zagadnień w prosty sposób
Prezentacje i ich rodzaje
Metody angażowania uczestników
Błędy w prezentacjach - czyli czego trener powinien się wystrzegać
III MODUŁ: PROCES GRUPOWY I OPÓR 24 h
Dynamika rozwoju i pracy grupy - proces grupowy
Identyfikacja faz procesu grupowego
Zadania trenera w poszczególnych fazach procesu grupowego
Wykorzystanie procesu grupowego do efektywnej realizacji zajęć
Praca na procesie i na strukturze
Nabycie wiedzy dotyczącej znaczenia dynamiki grupowej oraz umiejętności wykorzystywania dynamiki grupy w celu realizacji celów i zadań warsztatu/szkolenia
Role grupowe i wykorzystywania ich do realizacji zadań i celów szkolenia oraz do kontroli dynamiki grupy
Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
Rodzaje trudnych sytuacji w pracy trenera
Metody radzenia sobie z zaistniałymi problemami
Najczęstsze błędy popełniane przez trenerów
II MODUŁ: TRENING INTERPERSONALNY 40 h
Integracja z grupą warsztatową
Doświadczenie procesu grupowego
Doświadczenie i nazwanie emocji w relacjach z innymi ludźmi
Określenie źródeł emocji pozytywnych i negatywnych
Określenie własnych granic psychologicznych
Budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie
Otrzymanie informacji zwrotnych na temat własnej osoby, porównanie tożsamości własnej z odbiorem przez innych ludzi
IV MODUŁ: PSYCHOSPOŁECZNE ASPEKTY UCZENIA DOROSŁYCH 8h
Specyfika nauczania osób dorosłych
Motywacja osób dorosłych do nauki
Czynniki zwiększające skuteczność nauczania osób dorosłych
Najczęstsze błędy w uczeniu osób dorosłych
V MODUŁ: PROCES SZKOLEŃ, PLANOWANIE, ANALIZA POTRZEB I EWALUACJA 32 h
Analiza potrzeb szkoleniowych
Współpraca z działem HR oraz menedżerami liniowymi
Wykorzystanie ocen pracowniczych, badań satysfakcji, wyników AC/DC, wywiadów indywidualnych w analizie potrzeb szkoleniowych
Dobór odpowiednich narzędzi szkoleniowych
Wielopoziomowe planowanie procesu szkoleniowego
Definiowanie celów szkolenia
Zasady projektowania szkolenia
Tworzenie konstrukcji warsztatu
Dobór treści do założonego celu
Budowa logicznej struktury ściśle związanej z realizowanymi celami
Ewaluacja szkolenia
Kiedy należy przeprowadzić taka ewaluację szkoleń?
Metody i instrumenty ewaluacji szkoleń
Proces badania efektywności szkoleń
VII MODUŁ: ROZWÓJ OSOBISTY TRENERA 16H
Własny styl pracy trenera
Etyka pracy trenera
Odkrywanie i rozwój indywidualnych kompetencji społecznych Trenera.
Asertywna postawa Trenera
Radzenie sobie z tremą
Budowanie autorytetu trenera
Określenie ograniczających przekonań i wypracowanie skutecznych sposobów radzenia sobie z nimi
Poznanie własnego sabotażysty i wypracowanie sposobów jego poskromienia
Określenie własnej misji i wizji życiowej
Tworzenie planu rozwoju własnego potencjału
VI MODUŁ: NOWOCZESNE NARZĘDZIA PRACY TRENERA 16 h
Energizery i lodołamacze
Gry szkoleniowe
Gry planszowe
Case study, ćwiczenia i symulacje
Gry wirtualne, filmy, webquesty
Zadania do pracy własnej i refleksji
Testy, quizy i ankiety
Narzędzia pracy zdalnej
VIII PRZYGOTOWANIE ETIUD I ETIUDY TRENERSKIE 52 H
ABSOLWENT STUDIÓW:
Uporządkuje swoją wiedzę dotyczącą grupowego procesu nauki,
Nauczy się̨ przygotowywania szkoleń́ - badania potrzeba szkoleniowych, kontraktowania, projektowania szkoleń́ i ich ewaluacji,
Zdiagnozuje własne umiejętności autoprezentacyjne i pozna sposoby budowania relacji z uczestnikami,
Pozna i przećwiczy techniki pracy grupowej (AI, facylitacja, myślenie wizualne),
Pozna sposoby diagnozowania oporu grupy i radzenia sobie z nim,
Nauczy się świadomie i skutecznie oddziaływać na grupę.

METODY PRACY:
Trening interpersonalny,
Etiudy trenerskie,
Gry i ćwiczenia szkoleniowe,
Case study,
AC/DC,
Odgrywanie ról,
Myślenie wizualne,
Puzzle,
Techniki twórczego myślenia,
Autotesty,
Mini-wykłady/prezentacje,
Multimedia.
OPIEKA MERYTORYCZNA:
Adam Kołodziej - Trener Biznesu, Coach
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji i przywództwa, zwłaszcza w firmach produkcyjnych.
Działa i szkoli zgodnie z metodologią PRINCE2, AgilePM (Agile Project Management), AgileBA (Agile Business Analyst), MoP (Management of Portfolios).
Pracuje również w oparciu o trening w miejscu pracy (OJT).
Prowadzi projekty doradczych z zakresu: Assessment Centre, Development Centre, ocena 360 stopni.
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor artykułów naukowych. Doktorant Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Pracował z największymi koncernami międzynarodowymi z wielu różnych branż.
Michał Kurdziej - Trener Biznesu, Coach
Doświadczony trener biznesu, psycholog i konsultant z 20-to letnim stażem. Wspomaga managerów w doskonaleniu kompetencji przywódczych.
Posiada doświadczenie w branżach: produkcyjnej, usługowej, opieki zdrowotnej, budowlanej.
Absolwent Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i Uniwersytetu Ekonomicznego.
Realizuje projekty prospołeczne i współpracuje z organizacjami pozarządowymi, uczestnicząc w projektach służących rozwiązywaniu problemów interpersonalnych i intrapsychicznych.
Pracował z największymi koncernami międzynarodowymi z wielu różnych branż.